Belöna dig själv lite då och då

 
Jag kan vara så sjukt trött ibland. Inte för att jag är sexton och klassas som tonåring här i världen, nej, det är mer för att skolan börjar lite väl tidigt i min smak. Särskilt för de som pendlar med buss knappt en timme innan skolstart och får starta dagen lite tidigare än alla andra.
   Well, det jag vill komma till är att trötthet borde belönas. Jag menar, jag vet att det finns fler än jag som spenderar hela eftermiddagar på plugg, plugg och lite mera plugg. Och när den där speciella inlämningen är färdig kommer något nytt och tar dess plats. Läxor och prov tar liksom aldrig slut!
  Därför tror jag det är löjligt viktigt att man kommer på sätt att belöna sig själv på. Till exempel så rotade jag alldeles nyligen runt i frysen och skopade upp lite citronglass ur ett paket jag inte ens visste existerade (observera att den här glassen inte är riktig citronglass från italien. För då hade jag nog svimmat av av glädje skulle jag tro).
  I alla fall så var det sjukt gott. Och jag åt det bara för att jag kämpat så under dagarna som gått och behövde unna mig något. Det är ärligt talat belöningar som håller mig på fötterna!
  Det kanske är galet, men det hjälper mig verkligen något otroligt att ha saker att se fram emot. Smågrejer som egentligen inte är särskilt speciella, för ånej, alla mina belöningar är inte mat. Jag ser på serier när jag äter frukost, köper uppiggande mackor efter idrotten och läser några kapitel ur en favoritbok då naturfrågorna är besvarade.
  Allt det där sätter en sådan guldkant på min vardag! Det är en sådan boost då något kan förgylla på ett sådant enkelt sätt.
 
Så peppa dig själv lite mer! Jag tror verkligen det är viktigt att ge sig själv något bra för att komplettera med det som är mindre bra.
  Dessutom är ju belöningssystemet ett fenomenalt sätt att använda inom skrivandet. Ät en ruta mjölkchoklad när du skrivit 500 ord i novembers nano, eller vad vet jag? 
 
Well, nu ska plugga några kapitel i biologin och sedan boosta mig själv med lite underbart nostalgiska tv-spel. Vad ska du göra?
 
 
/Amanda
1 R:

skriven

Ett av dina bästa inlägg. Verkligen. Jag vet att det är länge sedan du skrev det, men jag ville bara säga det i alla fall. Det är så inspirerande!
Det får mig att vilja sätta mig ned och plugga och plugga, bara för att få de där speciella belöningarna då och då.

För övrigt är din blogg väldigt bra. Jag ser att du inte skrivit något på ett tag, men jag hoppas att det kommer någon gång.

Du är bra! :D

Svar: Tack snälla du för din kommentar! Jag vet att det här svaret kommer allt för sent, men men! Glad gjorde du mig! Kram ♥
Amanda

Kommentera här: