Inget vettigt

Hej!

Finns inget vettigt att skriva egentligen, men jag gör det ändå. Det behöver ju inte alltid finnas en tanke bakom saker och ting man gör, right?

Anyways så började skolan idag. Något jag inte är överdrivet peppad för egentligen, men det är ändå kul att komma tillbaka på något sätt. Jag menar, det hade varit hemskt att alltid vara ledig. Och skolan är faktiskt okej. Det enda som stör mig gällande vardagar är egentligen att få gå upp tidigt och åka buss i hundra år. Eller att släpa en tung sten till dator över hela Växjö fem dagar i veckan. Fast för att väga upp det dåliga så älskar jag verkligen att lära mig saker! Eftersom ett av mina mål i livet är att bli en allmänbildad tant skadar det ju inte precis att lyssna på lektionerna (vilket jag försöker göra, men misslyckas med emellanåt).

Kopplat till skolan finns även läxor. Ifall någon för ett år sedan frågat mig om huruvida jag gillar dem eller inte vet jag exakt vad jag skulle svarat. Jag älskade dem förut. Satt seriöst och längtade på sommarlovet efter något att sysselsätta mig med.
Not so much anymore.
Well, jag tycker fortfarande om själva lärandet. Det är kul att veta saker, men det suger att lära sig dem på sin fritid. När jag är hemma vill jag typ läsa eller spela tv-spel. Inte sitta i flera timmar och skriva perfekta referat. Jag tycker man kan vara värd de få vakna timmarna hemma utan planer. Man ska inte behöva sitta och plugga varenda eftermiddag när man dessutom fokuserar stenhårt i skolan. Det tar musten ur en, och det suger.

Jaja, nu ska jag läsa lite ur mysiga Katedralen vid havet innan jag somnar. Jag har kommit halvägs nu.

/Amanda

Kommentera här: