A book to die for



Tänkte bara lite spontant tipsa om en spansk bok vid namn Katedralen vid havet som är skriven av Ildefonso Falcones.
Det är boken jag för tillfället läser och råkat bli frälst av. Mitt liv går numera ut på att läsa den här romanen, och när jag inte läser tänker och pratar jag om den.
Det är en historisk bok som utspelar sig under 1300-talets Barcelona. Den skildrar orättvisor, religion och kämpan om frihet på ett otroligt vackert sätt. Jag är kär i hela storyn och alla karaktärer som hör den till.

Under de första månaderna på 2015 har jag fått tag på otroligt bra böcker i övrigt, så det tar emot lite att påstå Katedralen vid havet för att vara den bästa boken i år, men den är banne mig en av dem!

Jag rekomenderar den varmt till alla som läser det här inlägget och önskar er en trevlig fredagskväll i övrigt.


/Amanda

Kommentera här: