Fem fördelar med att jobba på Stadsbiblioteket i Växjö

Hello!

Med tanke på att jag under sportlovet fått nöjet att duscha plastdjur och skapa barnsliga monsterbokmärken på Stadsbibblan i Växjö tänkte jag det kunde vara intressant att veta vad jag faktiskt uppskattar mest på stället (förutom att få vara där i allmänhet, obviously).

Well, let's go. Fem fördelar med Växjös största bibbla:

1. Där finns böcker. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Att få jobba bland tusentals romaner och annat nerskrivet måste vara det mysigaste någonsin. Jag går bokstavligt talat runt och ler inombords för att miljön är så vacker.

2. Alla i personalen är jättesnälla! Jag vet inte om du varit på Stadsbiblioteket och upplevt det någon gång, men det är verkligen så. Det första som hände när jag kom dit nu i veckan var en varm kram från chefen och ett uppriktigt: "Vad roligt att se dig igen, Amanda!" Det är inte överallt man får jobba med människor som faktiskt uppskattar att man är där.

3. Där finns alltid någon ny person att lära känna! Oftast jobbar man två och två, vilket leder till att man får spendera timmar tillsammans med personer man från början inte känner, men sedan kommer till att göra. Det är jättekul att lära känna nya personer tycker jag!

4 Kaffemaskinen som gör allt! Till och med varm choklad! (Och då kanske det är värt att nämna hur jag varken dricker kaffe eller tål varm choklad). But still! Maskinen är stor som ett monster och tillreder det bästa tevattnet någonsin. Vem gillar inte det?!

5. Det sista, och faktiskt det viktigaste: Det finns HANDSPRIT på personaltoaletterna. Okej, hands up. Alla ställen där handsprit existerar som ett alternativ till tvål: ingen kommentar. För bra för att vara sant på alla håll och kanter.
Och nej, jag har inte bakteriefobi. Jag är bara ett väldigt stort fan av att radera alla bakerier på händerna genom att dränka dem i geggigt sprit. Det är så mycket enklare än krabbet (=besväret) med att använda tvål med nejlikedoft. På riktigt. Handsprit är livet.

... Och så finns det ju en massa annat som är bra också. När jag avslutade sista sportlovspasset idag fick jag faktiskt en bok, som tack för att jag varit där och jobbat (det är ju jag som ska tacka!) Boken jag valde heter Allt och lite till och är skriven av Sarah Dessen. Verkligen perfekt inför sommaren 2015!


/Amanda

Kommentera här: