A Game of Thrones är seriöst något alla ska läsa

 
Jag blir på riktigt helt varm i hjärtat när jag tänker på hur många timmars läsande jag har framför mig. Trots att jag bara tagit mig igenom halva första boken än sålänge, så är jag helt och hållet fast. Om jag inte gått i skolan om dagarna och sovit om nätterna hade jag nog drunknat i Martins ord vid det här laget.
  Alltså ååh. Allt det jag läst hittilts känns på något sätt så trovärdigt och djupt. Och dessutom är karaktärerna så varierande och starka att jag inte vet vart jag ska ta mig till! Alla har sina styrkor och svagheter, så det blir en tolkningsfråga vilken man tycker om bäst. Vilket jag gillar skarpt, då världen i min åsikt inte är uppdelad i onda och goda personer. Den är istället uppdelad efter det man varit med om, samt hur olika människor hanterar olika situationer i vardagen (eller det är min teori i alla fall). Vilket jag finner väldigt intressant att författaren uppmärksammar!
 Jag önskar dock att jag inte lagt ner så många timmar på tv-serien. Det hade varit så mycket roligare att läsa allt det här om man inte hade små vinkar om i vilken riktning berättelsen ska ta. Men eftersom att jag bara sett tre säsonger finns det ju mycket kvar som jag inte har en aning om.
  Och jag tänker slutföra den här bokserien. Det tänker jag verkligen. Och det borde du som läser det här också göra. 
  Min första tanke kring serien var som sagt att det var några dryga fantasiböcker som inte en människa här i världen orkade ta sig igenom. Men jag kunde inte ha mera fel! A Game of thrones är tjugo gånger bättre än vad jag föreställde mig. Orden må vara små, men tro mig, alla bokmalar därute kommer typ le för att varje sida innehåller så mycket innehåll. Okej, jag är frälst over here.
 
  Så mitt lilla kvällstips är att läsa det här. Citerar lite Boktjuven: "Köp den, låna den eller stjäl den, men framför allt läs den."
  
 
/Amanda

Kommentera här: